Головна Аналітика ДТП можна буде оформляти без ДАІ

ДТП можна буде оформляти без ДАІ
Вівторок, 09 серпня 2011, 16:58

ДТП можна оформляти без ДАІІз закінченням літа і настанням осені автомобілістам, окрім скасування техогляду, доведеться зіткнутися ще з кількома нововведеннями. Торкатися вони будуть як штрафів, так і цивільного страхування. Що конкретно принесе вітер законодавчих змін для водіїв, з'ясовувала "Судово-юридична газета".

А ДАІ нам байдуже

Одна з найбільш цікавих змін стосується Кодексу про адміністративні правопорушення. Так, відповідно до ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дорожньо-транспортних пригод та виплати страхового відшкодування" № 3045-VI від 17 лютого 2011 р. (набуває чинності з 18 вересня 2011 р.), особи, які застраховані , будуть звільнені від адміністративної відповідальності за порушення правил дорожнього руху. Правда, це буде можливо тільки за умови, що учасники дорожньо-транспортної пригоди скористалися правом спільно скласти повідомлення про нього. Тобто, якщо водій скоїв ДТП у рамках адміністративної відповідальності, домовився з іншим водієм і має відповідну страховку, платити штраф йому не доведеться.

Більше того, участь представників ДАІ при оформленні такого ДТП стає необов'язковим, хоча, знову-таки, за певних умов. Якщо трапилася аварія, але ніхто не був травмований і не загинув, якщо у водіїв не спостерігається ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або наслідків прийому лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, вони мають право спільно скласти повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду, покинути місце, де вона відбулася, і звільняються від обов'язку інформувати про це Державтоінспекцію МВС України. Але розмір страхової виплати за шкоду, заподіяну майну потерпілих, при цьому не може перевищувати максимальних розмірів, затверджених уповноваженим органом за поданням Моторного (транспортного) Страхового бюро України (МТСБУ).

Нові правила автоцивілки

Невелика, але істотнае зміна торкнулася страхування цивільно-правової відповідальності окремих категорій громадян України. Відповідно до нової редакції п. 13.2 ст. 13 ЗУ "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів", розмір страхового платежу зменшується на 50%, якщо страхувальник (учасник війни, інвалід II групи, особа, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи та віднесена до I або II категорії, пенсіонер ) не просто особисто водить автотранспортний засіб, як було передбачено попередньою редакцією, а й є його власником. І поширюється це правило, як і раніше, тільки на ТЗ, що має робочий об'єм двигуна до 2500 куб. см включно.

Також законодавець вирішив доповнити Закон визначенням дорожньо-транспортної пригоди. Правда, нічого нового вона не містить і повністю дублює визначення, закріплене в ПДР. Напевно, зроблено це з метою підстрахуватися на випадок різночитань.

Проте водіям не варто забувати, що зміни зовсім не торкнулися штрафу за керування транспортним засобом без відповідних документів та непред'явлення документів для перевірки. А до числа цих документів відноситься і страховий поліс. Так що будьте пильні, інакше доведеться заплатити штраф у розмірі від 25 до 50 неоподатковуваних податком мінімумів, тобто від 425 до 850 грн. А от у разі порушення порядку видачі власнику авто спеціального знака державного зразка про укладення страхового договору посадові особи будуть сплачувати штраф в розмірі від 1360 до 1700 грн.

Терміни страхування

Чітко визначився законодавець і з термінами укладення внутрішніх договорів обов'язкового страхування, додавши декілька змін у відповідну статтю Закону. Починаючи з середини вересня, внутрішні договори обов'язкового страхування цивільної відповідальності будуть укладатися строком на один рік. Проте в деяких випадках укласти такий договір можна буде і на менший термін. Наприклад, змінами передбачено, що не на рік, але не менш ніж на 15 днів допускається укладення договору виключно щодо незареєстрованих, тимчасово зареєстрованих і зареєстрованих на території іноземних держав транспортних засобів. Відповідно, для незареєстрованих авто термін встановлюється на час до їх реєстрації - постановки на облік. Для тимчасово зареєстрованих ТЗ такий термін буде обчислюватися до моменту постановки їх на постійну реєстрацію, а для ТЗ, зареєстрованих на території іноземних держав та перебувають на території Україні, - на час їх перебування в Україні. Що стосується міжнародних договорів "Зелена карта", то вони будуть укладатися на різні терміни, починаючи від 15 днів і закінчуючи одним роком. Але, незважаючи на, здавалося б, великий діапазон і надану свободу, вони теж жорстко регламентовані тимчасовими рамками: 15 днів, 1 місяць, 2 місяці, 3 місяці, 4 місяці, 5 місяців, 6 місяців, 7 місяців, 8 місяців, 9 місяців , 10 місяців, 11 місяців. Також договором (полісом) внутрішнього страхування протягом терміну його дії може бути визначений період використання транспортного засобу, який не повинен становити менше 6 місяців.

Невеликі зміни зазнали і вимоги до заяви про страхове відшкодування. Тепер чітко визначено термін, в який така заява має бути подана, - 30 днів з дня подачі винною особою повідомлення про ДТП в страхову компанію. При цьому в заяві необхідно вказувати адресу як реєстрації, так і фактичного проживання. Додалася і вимога вказувати в заяві обставини, що підтверджують завдані збитки, зате вказувати його розмір тепер немає необхідності. Однак водії можуть бути спокійні, якщо виникнуть якісь питання при складанні відповідної заяви - як і раніше, та особа, якій подається заява про страхове відшкодування, зобов'язана надавати консультаційну допомогу заявнику.

Інфосправка
Водій, поступися дорогою тролейбусу!

А тим часом у Верховній Раді зареєстровано урядовий законопроект "Про внесення змін до статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності водіїв транспортних засобів за порушення правил руху та зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів". Якщо парламентарії схвалять законопроект, то водіям, серед іншого, доведеться платити штраф за ненадання переваги маршрутним транспортним засобам, в т. ч. за порушення правил руху та зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів. Розмір штрафу становитиме від 510 до 680 грн.

Повернення блудного "Візира"

ДАІ знову буде використовувати прилади для фіксації швидкості. Такими стануть TruеCam (прозвані в народі "Візир-2"), за якими Державтоінспекція отримала необхідні висновки державної спеціальної служби технічного захисту інформації. Це як раз ті документи, через відсутність яких раніше прокуратура своїм розпорядженням заборонила використовувати сканери швидкості. Ось що з цього приводу повідомив заступник начальника ДАІ України Володимир Резніков: "Ми отримали висновки державної спеціальної служби технічного захисту інформації - документи, яких вимагала Генпрокуратура у своєму розпорядженні. Ми вже почали використовувати ці прилади в Києві. Поступово будемо оснащувати ними регіональні ДАІ. В наявності зараз 137 таких приладів ". Пристрій, до речі, недешевий - 90 тис. грн.

Проте водіям не варто впадати у відчай: протокол, складений на основі показань приладу, завжди можна оскаржити в суді, хоча працівники ДАІ і запевняють в чесності показань сканера швидкості. На їхню думку, на відміну від попередньої моделі, "Візир-2" помітно вдосконалений, не допускає помилок і не боїться судів. На машині, яка дійсно перевищує швидкість, пристрій ставить хрестик. Ця позначка метрологічно підтверджена, стверджують у ДАІ.

Джерело: «Судебно-юридическая газета»