Головна Аналітика Товари, придбані зі знижкою, обміну та поверненню не підлягають? - Ну що ж, посперечаємося!

Товари, придбані зі знижкою, обміну та поверненню не підлягають? - Ну що ж, посперечаємося!
Четвер, 11 серпня 2011, 18:05

Ох, і важко сьогодні доводиться модницям - йдеш по вулиці, а навколо вітрини магазинів, прикрашені довгоочікуваними словами - «знижки», «розпродаж», «уцінка». Зрозуміло, що утриматися просто не можливо. Ось тільки псують настрій таблички в магазинах, що свідчать про те, що товар, придбаний зі знижками, поверненню і обміну не підлягає. Найчастіше трапляється, що нова ціна на ТУ кофточку «затьмарює» розум, і тільки вдома ви розумієте, що вашому гардеробу ЦЯ кофточка зовсім «не до смаку». Що робити? Адже в магазині висіла табличка з попереджуючим написом ...

Доводимо до вашого відома про те, що такі таблички (вірніше, написи на табличках) не мають юридичної сили. Закон, що захищає права споживача (ЗУ «Про захист прав споживачів», далі - ЗУ) передбачає абсолютно однакові права покупця як при покупці товару за звичайною ціною, так і зі знижкою. Виняток становлять хіба що такі товари, уцінка яких викликана їх несуттєвими недоліками. Причому, і в цьому випадку у вас є право обміняти придбаний товар на інший не по підставі недоліку, а на підставі - не підійшов колір, розмір і т.д. Пропонуємо вам керівництво до дій для випадків відмови адміністрації магазину обміняти знижений у ціні товар, придбаний вами.

Отже, ст. 9 ЗУ дає право споживачеві обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Таке право зберігається протягом 14 днів з дати покупки. Причому сам день покупки в ці 14 днів не зараховується. Головне - це те, щоб придбаний товар не був у використанні, був збережений його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий вам разом з проданим товаром.

Дія перша. Враховуючи викладене вище, приходите в магазин і просите зробити обмін товару. Якщо отримуєте у відповідь, категоричне «ні», мовляв, про це ми вас попереджали табличкою, переходьте до дії другого.

Дія друга. Кожне торговельне підприємство повинно мати так званий "Куточок споживача». На означеному стенді знаходите юридична адреса магазина і ПІБ його керівника і пишіть заяву (претензію). Написати претензію краще вдома і вислати на адресу підприємства рекомендованим листом з описом вкладення, так як є шанс, що заяву вашу просто-напросто буде «загублено».

Дія третя. Заява починається з правого верхнього кута аркуша паперу, де вказується, кому вона адресована і від імені кого написана. Далі, по центру пишіть «Заява» або «Претензія». Нижче - я, такий-то такого-то числа придбав у вас те-то за ціною такою-то. Названий товар мені не підходить за розміром, фасоном (і т.д.). Такого-то числа я звернувся з проханням обміняти товар на інший, але мені відмовили. Відповідно до ч. 1 ст. 9 ЗУ «Про захист прав споживачів», прошу задовольнити моє прохання і обміняти товар негайно. Згідно з ч. 2 ст. 9 ЗУ «Про захист прав споживачів», у тому випадку, якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, прошу розірвати договір і повернути мені гроші у розмірі вартості повернутого товару. У разі ігнорування моєї вимоги, буду змушений звернутися до суду за захистом мого порушеного права. Додаток: копія товарного чека. Дата, підпис.

Дія четверта. Після отримання вами поштового повідомлення про вручення вашої заяви адміністрації магазину, найближчим часом чекайте відповіді, як правило, це буде дзвінок з проханням прийти і обміняти товар або повернути товар і отримати сплачені за нього гроші.

Дія п'ята. Якщо відповіді від магазину ви (раптом) не дочекаєтеся, йдете в суд і подаєте відповідну позовну заяву.

За матеріалами: «Су дебно-юридическая газета»