Головна Аналітика Як боротися з незаконним розклеюванням реклами

Середа, 26 жовтня 2011, 16:57

Як боротися з незаконною розклеюванням рекламиЧасом парадні столичних будинків більше нагадують новорічну ялинку, прикрашену кольоровими оголошеннями та листівками, не кажучи вже про всілякі написи, зміст яких залишає бажати кращого. Як боротися з такими "творами рекламної творчості"? Як виявилося, місцева влада напередодні Євро-2012 стала приділяти підвищену увагу подібним мистецтвам. Зрозуміло, що за всіма будинками чиновникам не встежити, і тут їм на допомогу можуть прийти мешканці "розмальованого" під'їзду.

За розклеювання оголошень у невстановлених місцях законодавством України передбачається адміністративна відповідальність. Мова йде про ст. 152 КУпАП "Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів". Санкція цієї статті для порушників - звичайних громадян, які розмістили, скажімо оголошення типу "зніму" або "продам", встановлює штраф у розмірі від 20 до 80 НМДГ (340 - 1360 грн). Для громадян - суб'єктів підприємницької діяльності та посадових осіб штраф за рекламу їхнього продукту або послуги дещо вища - від 50 до 100 НМДГ (850 - 1700 грн).

Свого часу Київміськрада ухвалила рішення, яким затвердила "Правила благоустрою території по забезпеченню чистоти і порядку в м. Києві" (додаток до рішення Київміськради від 14 липня 1998 р. № 94). Так от, громадянам і відповідальним посадовим особам підприємств, установ, організацій заборонено (п. 6.9) "наклеювати оголошення та інформаційно-агітаційні плакати, листівки та інше в не визначених спеціально для цього місцях". Такіж правила прийняті у більшості міст України.

Зрозуміло, виникає питання, хто повинен виявляти і карати "художників". Згідно з Правилами благоустрою Києва, затвердженого рішенням Київміськради від 25 грудня 2008 р. № 1051/1051 (далі - Правила), ці питання віднесені до відання посадових осіб контролюючих органів, зокрема, Головного управління з контролю благоустрою міста. Працівники управління проводять перевірки з метою виявлення рекламних та приватних оголошень, розміщених у невстановлених місцях. Причому виявлені реклами фотографуються і служать згодом доказом у рамках порушеної адміністративної справи. І якщо співробітники управління до вашого житла досі не дісталися, можна направити на їхню адресу заяву (у довільній формі) з проханням здійснити перевірку за вказаною адресою. Звичайно, краще буде направити колективний лист, підписаний мешканцями парадного, приклавши до нього фото "розмальованого" під'їзду.

Управління, отримавши повідомлення, по телефону, вказаному в оголошенні, зв'язується з порушником, пропонуючи йому з'явитися для бесіди. До речі, у випадку, коли особистість правопорушника не встановлено, у протоколі робиться відповідний запис, а особа, яка виявила порушення, здійснює заходи для встановлення особи правопорушника шляхом направлення запитів до правоохоронних органів. Слід вважати, що і при відмові від явки на запрошення управління його співробітники можуть звернутися за допомогою до тих самих правоохоронців. Іноді комісія може "зайти в гості" до правопорушника за адресою, вказаною в рекламі або оголошення, і вже там, за місцем, скласти відповідний протокол.

У такому протоколі зазначаються дата і місце його складання, посада та ПІБ особи, яка склала протокол; відомості про особу порушника, місце, час і суть адміністративного правопорушення, нормативний акт, який передбачає відповідальність за таке правопорушення, прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є , пояснення самого правопорушника, інші дані, необхідні для вирішення справи. До речі, якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, це також зазначається в протоколі. Потім він підписується особою, яка його склала, і правопорушником. При наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписаний і ними. На випадок відмови "майстра реклами" Правилами передбачений відповідний запис в протоколі - від підпису відмовився. При цьому правопорушник може дати свої пояснення і зауваження щодо змісту протоколу (вони додаються до протоколу), а також викласти мотиви своєї відмови від підписання документа.

Після складання протоколу він в 5-денний строк направляється на розгляд до Київської міської адміністративної комісії або в місцеві адміністративні комісії за місцем проживання порушника. Справа про правопорушення розглядається адмінкомісією в 15-денний строк з дня одержання протоколу, причому на засідання комісії запрошується і сам порушник. Вже за результатами розгляду справи комісія виносить постанову. Якщо вона прийняла рішення про відшкодування порушником матеріальної шкоди балансоутримувачу об'єкта благоустрою, визначила розмір, порядок і терміни відшкодування, правопорушник зобов'язаний виконати вимоги постанови у 15-денний строк з дня вручення копії постанови.

Юлія Габдулліна | Судово-юридична газета № 41, 24-30 жовтня 2011 | http://sug.kiev.ua/